Nově vyzkoušená piva

23.03.2012 06:46

Níže uvedená piva jsem zakoupil poblíž Stuttgartu při své cestě po Německu. Nejsem žádný profesionální degustátor, piva hodnotím podle stupnice chutná – nechutná. Proto níže uvedené hodnocení je pouze moje hodnocení a ostatní, kteří tyto značky odzkoušeli, mohou mít jiný názor.

  1. Stuttgarter Hofbräu Bügel Premium – EPM 12,5%, obsah alkoholu 5,3% obj.. Mě osobně chutnalo.
  2. Stuttgarter Hofbräu Das Radler – EPM 6,5%, obsah alkoholu 2,6% obj., ovocné, v tomto případě citronové pivo. Koupil jsem jej z recese pro manželku. Zlatavé pivo s dobrou pěnou, v létě při práci dobrá volba k osvěžení.
  3. Shwaben Bräu - Heller Bock – EPM 16,1%, obsah alkoholu 6,9% obj., zlatavé pivo s karamelovou chutí, jemně chmelené. Pořídil jsem si „praktickou taštičku“ v balení 4 ks. Silné a dobré pivo.
  4. Shwaben Bräu - Das Weizen – EPM 11,5%, obsah alkoholu 5% obj., pšeničné pivo vařené dle německého práva čistoty. Nefiltrované pivo s lehkou ovocnou chutí a jemnými kvasnicemi.  Pil jsem stejnou značku v točené podobě. Točené pivo mi chutnalo daleko více, nežli jeho láhvový kamarád.
  5. Shwaben Bräu – Das Schwarze – EPM 11,5%, obsah alkoholu 4,9% obj., spodně kvašené černé pivo. Pivo s výbornou pěnivostí, hořkostí a znamenitou chutí. Alespoň mě toto černé pivo velice příjemně oslovilo.
  6. Shwaben Bräu – Das Echte Märzen – EPM 13,3,%, obsah alkoholu 5,7% obj., krásná zlatavá barva piva březák s krásnou hustou pěnou. Chuťově výrazné, dobré pivo.
  7. Shwaben Bräu – Das Naturtrübe  – EPM 11%, obsah alkoholu 5% obj., nefiltrované pivo.
  8. Hacker - Pschorr Münchner Kellerbier – EPM 12,5%, obsah alkoholu 5,5% obj., nefiltrované pivo zlaté barvy.
  9. Pilsner Brauart feinherb – toto pivo v balení po 6 kusech jsem zakoupil z recese, neboť cena za celé balení 6 kusů těchto piv byla 1,6 euro. Pivo plzeňského typu s obsahem alkoholu 4,9% obj., bylo sice dobře chmelené (více hořké), pěna však dlouho nevydržela. Chuťově bylo pivo bez výraznější chuti, na můj vkus asi hodně prokvašené.

Následující dvě značky mi pořídil můj syn:

  1. TSINGTAO BEER – čínské pivo - ležák, s lehce sladovou a ořechovou chutí. Vyroben z přírodních surovin, včetně domácího chmele, kvalitního ječmene a přírodní pramenité vody z horských regionů. Poprvé byl tento ležák uvařen v pivovaru v roce 1903 a v současnosti je exportován do cca 62 zemí světa včetně Evropy a USA. Patří mezi nejlepší čínská piva. Obsah alkoholu 3,8% hmotnostních, 4,8% objemových procent.  Mě osobně toto pivo svou chutí nijak extra neoslnilo.
  2. DUFF BEER – prémiový ležák. Původem americké pivo, které popíjí v kresleném seriálu i Homer Simpson. Pivo má velice příjemnou a atypickou chuť. Jeho jemné bublinky umocňují nahořklou chuť tohoto ležáku.

Poslední kousek jsem si pořídil, když jsem sháněl pivní suroviny.

The exotic beer Mongozo Coconut – když už jsem na Kladně nakupoval suroviny pro další várky, padlo mi do oka toto pivo. No ono pivo je silné slovo. Lehký náznak piva, ale jinak to chutnalo spíše jako kokosová limonáda, obsah alkoholu 3,6% obj..