Kterak jsem si udělal z ledničky výčep (kegerator)

20.09.2012 19:50

Jednoho krásného dne ve mě uzrál nápad, že bych mohl ledničku využívat více, než jen na chlazení a kvašení piva.
Je pravda, že myšlenka trochu zapadla poté, co jsem měl problém sehnat plyn, který by vytlačoval pivo ze sudu. Ale jak už to tak bývá, svěřil jsem se v hospůdce a rázem bylo vygenerováno takových možností, že jsem některé začal brát vážně. A tak první, co jsem již měl doma byl 30 litrový KEG,který jsem s pomocí rady z internetu otevřel. Následoval naražeč zakoupený na Aukru, výčepní kohout s kompenzátorem pořízený rovněž z Aukra.
No a i ten hnací plyn se vyřešil a nyní jsem šťastným majitelem plynové bomby s náplní biogonu. Redukční ventil na lahev jsem pořídil za půl litru kořalky. Není to sice poslední model, ale je funkční.
Tak jsem měl konečně na hromadě vše, co jsem potřeboval ke své stavbě. Ještě jsem zakoupil různé rychlospojky a hadice a jedno sobotní dopoledne jsem se pustil do stavby. Nejproblémovější se při stavbě stal kohout, který měl krátký závit a bylo nutné jej nastavit. To se sice podařilo, ale na druhou stranu utrpělo trochu na újmě estetické řešení uvnitř lednice. Naproti tomu přivedení plynu do lednice bylo velice jednoduché.
Celá stavba vpodstatě spočívala ve vyvrtání otvoru o průměru závitové trubky kohoutu, úpravy prodloužení kohoutu tak, aby bylo možné jej z druhé strany upevnit a našroubovat rychlospojku. Vzhledem k tomu, že plast na druhé straně dvířek bylo nutné vyztužit kvůli zakousnutí matice, udělal jsem to pomocí vodovzdorné překližky, která se používá na šalovací desky. Z nerezu jsem si nechal udělat stojánek s odkapní miskou a tento stojánek jsem pomocí oboustranné lepící pásky přilepil na dvířka a po zasunutí kohoutu a jeho dotažení bylo vše ještě zafixováno.
Dále jsem vyvrtal otvor v zadní části lednice a do otvoru jsem zalepil pomocí silikonu z obou stran elektrikářskou průchodku. Prostrčil a upevnil jsem hadici.
Nakonec jsem nasunul na přivařenou trubičku v odkapní misce hadičku, jejíž druhý konec jsem zasunul do vyvrtaného otvoru plastové misky.
Nicméně nyní je vše již hotové a z uvedené zařízení již bylo podrobeno zkoušce. Celkem do dnešního dne prošly lednicí celkem tři sudy - dva 30 litrové a jeden 15 litrový. Zařízení funguje bez problémů a je snadno demontovatelné a udržovatelné.
Pro lepší stabilizaci teploty je možné celou lednici řídit termostatem, který udržuje teplotu s přesností 0,5stupně.