Heineken uvařil méně piva

06.04.2011 18:54

 

Pivovary skupiny Heineken Česká republika uvařily loni 2,31 milionu hektolitrů piva, meziročně o 11,8 procenta méně. informovala o tom mluvčí společnosti Kateřina Eliášová. Na domácím trhu celkový objem prodejů piva skupiny včetně prodeje dovážených značek meziročně poklesl o 4,1 procentního bodu.
Export piv vlastních značek vyrobených v pivovarech Starobrno, Královský pivovar Krušovice, Velké Březno a Krásné Březno se v roce 2010 meziročně snížil o šest procent, což způsobil především silný nárůst cen značky Březňák v Německu.
"Rok 2010 byl v důsledku nejisté ekonomické situace složitý pro pivní trhy v České republice i jinde na světě. Domácí trh v ČR je negativně ovlivněn vzrůstem spotřební daně na pivo, menší kupní silou konzumentů a jsme i svědky změny demografických trendů," uvedl generální ředitel Heineken ČR Etienne Strijp.
Export značky Krušovice loni rostl o šest procent při podílu 44 procent na celém exportním portfoliu skupiny. "Na exportu piva Krušovice se podílí především příznivá situace v Rusku, ale i expanze na Slovensku. V exportu se posílila také úloha značky Zlatopramen, která nyní zaujímá devět procent exportního podílu skupiny, což reprezentuje 74procentní nárůst proti roku 2009," uvedla Eliášová.
Objem prodaných hektolitrů piva v plastovém balení se proti roku 2009 meziročně zvýšil o více než 100 procent na 464.000 hektolitrů. Do plastové Maxilahve Heineken plní značky Zlatopramen, Starobrno a Březňák.
Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V ČR má rozsáhlé portfolio značek, které obsahuje mimo jiné Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák, nealkoholické Fríí a další. V současné době je Heineken ČR třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem s podílem 12,4 procenta, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva.
Členské pivovary Českého svazu pivovarů a sladoven vyrobily v loňském roce 15,7 milionu hektolitrů piva, což bylo o téměř osm procent méně než v roce 2009. Také vedení svazu viní z trvajícího poklesu poptávky po pivu jeho zdražení v důsledku navýšení sazby spotřební daně. V roce 2009 uvařily české pivovary meziročně o šest procent piva méně.