Nové přístroje a vybavení v mikropivovaru

23.03.2012 06:50

V průběhu letošního roku jsem rozšířil svoji výbavu v mikropivovárku.

Předně jsem dostal darem prázdný 30 litrový KEG. Velikostně přesně pasuje do lednice, takže na takové to domácí letní chlastání úplně luxusní věc. Předpokládám, že počátkem dubna do něho uvařím várku něčeho dobrého. Do doby nežli uzraje, budu však muset zakoupit ještě výčepní kohout a upravit lednici, aby bylo točené po ruce.

Dalším přírůstkem je refraktometr. Rozhodl jsem se nadále nepoužívat hustoměr hned z několika důvodů. Předně je to křehká záležitost, je potřeba poměrně velké množství odebraného vzorku a navíc se dostanu přesněji k dalším hodnotám jako je EPM a obsah cukru, které jsem předtím buď počítal, nebo je nemohl se stávajícím vybavením stanovit. Pro kontrolu však zpočátku budu pro porovnání měření ještě hustoměr používat.

Poslední věcí je zaizolování pláště varné nádoby. Kamarád Miloš, kterému tímto ještě jednou děkuji, mi vyrobil fantastický obleček pro moji malou varnu. Jeho prací se můžete pokochat na přiložených fotografiích. Jedná se opravdu o profesionální práci. Funkčnost ověřím s další várkou. Na první pohled sedí perfektně a splňuje moje požadavky na snadnou demontáž v případě čištění.