Barva piva

28.04.2011 18:12

Před nedávnem se mi dostal do ruky prográmek QBrew, o kterém jsem psal již dříve. Tento program umí kromě jiného i určit výslednou barvu piva. Docela mě to zaujalo a chtěl jsem tomu trochu přijít na kloub a tak jsem trochu pátral po internetu. Protože i já mívám problém s tím, že občas něčeho přidám tak od oka a ono se to pak ve výsledku podepíše na barvě, tak jsem si řekl, že se pokusím udělat jednoduchou kalkulačku na výslednou barvu piva v excelu. Zatím bohužel mám k dispozici pouze základní kostru s výpočty a není nikterak graficky přívětivá, tak to ještě chvilku potrvá, nežli to dám dohromady. Rovněž bych to chtěl udělat i trochu uživatelsky přívětivé, aby si tam daly zadávat i další slady (já pracuji s databází sladů, které má na svých stránkách Mr. Sládek). Bohužel času není nikdy dost a tak pokud bude mít někdo o toto zájem, prosím o trpělivost. 

Jednu malou nevýhodu to bude mít - je to v Excelu 2007 a bohužel majitelé verze 2003 budou mít trochu smůlu co se týká zobrazení barvy. Tam ta škála zobrazení není totiž tak bohatá. Číslo udané v EBC i SRM bude přibližně sedět, zobrazená barva bude trochu jiná.