Začal vycházet nový měsíčník o pivě

03.05.2011 17:44

 

V Česku začal poprvé vycházet speciální časopis o pivě. Jde o pravidelný měsíčník "o kvalitě, tradici a rozmanitosti" nazvaný Pivo, Bier & Ale. Je určen širší pivní veřejnosti, kterou spojuje touha po kvalitě a to, že se nechce nechat šidit, řekl ČTK vydavatel a šéfredaktor měsíčníku Pavel Borowiec. Zástupci pivovarských svazů, speciálních obchodů i pivovarů nový měsíčník vítají.

"Bereme ho jako naši platformu, podobný časopis tady nikdy nebyl. Jsme rádi, že se o to někdo stará a shromažďuje mnoho fandů a dopisovatelů," řekl zástupce Českomoravského svazu minipivovarů a plzeňský pivovarnický expert Josef Krýsl. Potvrdil to také Petr Strnad z Klubu malých pivovarů z Plzně, který nabízí zajímavé nápoje ze střední Evropy. "Lidé se tam dozvědí o novinkách, chtějí je ochutnat a ví přesně, co pijí. Díky tomu prodáváme speciality daleko lépe. Časopis kupují hlavně mladí, kteří se začali zajímat o pivo," dodal. Podle Strnada má velmi kvalitní úroveň, neobsahuje články inzertní ani stažené z internetu. Redaktoři a dopisovatelé opravdu do těch pivovarů jezdí, dodal.

"Byly tady zoufalé pokusy vydávat různé magazíny o pivě, ale vždy velmi rychle skončily," uvedl Borowiec. Nového periodika vydává 5000 kusů a údajně všechna čísla prodá, zejména ve speciálních prodejnách piva, jež dnes nabízejí hlavně produkty z minipivovarů. Časopis, který má za sebou tři čísla, už má stovky předplatitelů.

Hlavní okruh autorů tvoří lidé aktivně působící ve výrobě, výzkumném ústavu i ve školách, ale také řada dopisovatelů ze zahraničí. Vydavatel, jenž hodně spoléhá i na "laické" přispěvatele, připravoval médium jeden rok. Podle něj by měl být typickým čtenářem člověk, který poprvé zajde do restaurací, jež se soustředí na kvalitní a chuťově pestrá piva. Témata článků jsou od osvěty po odborné statě bez technických detailů. "Nesnažíme se ale zjednodušovat. Chceme, aby si čtenáři osvojili terminologii a vyvarovali se hloupých mýtů," dodal šéfredaktor.

Borowiec neví o podobném časopisu ve světě. "V USA vydávají lokální noviny, v Anglii vydává sdružení Camra (Campaign for Real Ale) kvalitní knihy, ani Německo mě neoslovilo," dodal. Časopis má pravidelnou strukturu. Od druhého čísla obsajuje degustace piv a od třetího rubriku "mobilní pivo", tedy piva vyfocená mobilem.

Pivo, Bier & Ale, vycházející na křídovém papíře o rozsahu 66 stran, obsahuje ze 60 procent články o Česku, zbytek je ze zahraničí. I když se musí samofinancovat, odmítá Borowiec vydávat inzertní články, které matou veřejnost. "Budeme psát o tom, co budeme chtít my. Nebráním se ale podpořit novinky, ale i kvalitní pivo z velkých pivovarů, dále restaurace a specializované prodejny," dodal. Do budoucna očekává právě nejvíce odběratelů mezi majiteli malých prodejen s pivem, které se stávají obdobami populárních vinoték a rychle rostou.

Více o časopise na: https://www.pivobierale.cz/