Co se pije v Bělorusku

13.07.2011 17:18

Před nedávnem jsem navštívil Bělorusko a byl jsem samozřejmě zvědavý na to, co se tam pije. Samozřejmě kromě vodky, která tam teče proudem.

Proto jsem si v jednom městě asi 150 km na jih od Minsku objednal pivo. Vzhledem k tomu, že jsem byl hostem v jednom "firemním" hotelu, který podnik provozoval, dala mi paní na vybranou a to dokonce i s ukázkami, protože zde vedli pouze lahvová piva. Takže jsem si mohl vybrat z velkoobjemového balení PET lahve o obsahu 1 litr mezi Zlatým bažantem a Žateckým ležákem. Pro zmíněný večer jsem zvolil Zlatého bažanta. Pivo je sice slovenské, ale dle informací místních jej prý stáčejí v Bělorusku. Nedokáži posoudit mezi originálem a tímto exemplářem, ale pivo mělo dobrou chuť, dokonce i po mírném zteplání. Další večer jsem dostal nabídku ze tří plechovkových piv místní produkce. Prvním bylo dvanáctistupňové Лидское Премиум, obsah alkoholu 5,1%, druhá byla třináctka Александрыя s obsahem alkoholu 5,5% a to třetí byla opět dvanáctka Крынiца Класiчнае s obsahem alkoholu 4,6%. Všechna piva byla světlá. Zpočátku, pokud byla pěkně vychlazená, měla vcelku dobrou chuť. Po chvilce stání ve sklenici, kde se oteplila, byl patrný ovocnější ocásek u každého z nich. Nejméně patrný byl u posledně jmenovaného piva.

Protože jsem byl hostem a tudíž jsem zmíněná piva nemusel platit, takže ani nevím, kolik tato piva vlastně stojí. Vzhledem k tomu, že jsem některá další piva viděl i ve výlohách (značky si již bohužel nepamatuji), kde prodávali kdeco, cena půllitrové plechovky se pohybovala v přepočtu od 18,- do 30,- Kč.

Na závěr jeden oblíbený citátek- Kdo nezkusil, nemůže doma vyprávět.